Citroën C3

© Text & Photo by MarcusCarBlogg - ChrizPhotography.se

Det är lätt att fastna för de mest traditionella tillverkarna och respektive bilmodeller. Många av våra mest bekanta bilmärken lockar i sina reklamer och marknadsföring med stora valmöjligheter att individualisera en "unik bil för dig" som passar just dina krav och behov. Men frågan är om inte märken som exempelvis Citroën, Fiat, Alfa Romeo, med flera, har anammat termen "individualism" ett steg längre. Åtminstone får jag den känslan när jag tar en närmare titt på vilket otroligt utbud vissa av de mer udda bilmodellerna har att erbjuda. I mina ögon är Citroën en typisk tillverkare som har en kundkrets av "individualister", personer som går sin egen väg. Bilköp som uteslutande kretsar king eget intresse utan att lägga vikt vid vad "grannarna ska tycka och tänka". För mig tog det en stund att smälta intrycken och komma överens med nya Citroën C3, jag behövde ett par varv kring bilen för att riktigt harmonisera med utförandet. Har man bara ett öppet sinne och flyttar fokus från effekt och prestanda öppnar sig en helt ny värld av oanade möjligheter. Skribenter och motorjournalister har prisat bilen som ett nytt unikt tillskott i småbilsflottan. På sin hemsida skriver Citroën själva "En frisk fläkt på marknaden för kompaktbilar" och menar att detta är en bil som fångar tidsandan med en trendig och optimistisk design. Man kan också läsa att C3 vunnit över 30 priser för bland annat design och teknik. Vad är din åsikt om nya Citroën C3, skriv gärna en kommentar!

Delta gärna i samtalet, låt oss höra dina tankar och reflektioner. Följ direktlänken till denna Facebook-post och bidra till en intressant dialog. Varje kommentar är varmt välkommen där du framför kunskap och erfarenhet relaterat till ämnet/inlägget. Hela tjusningen med ett digitalt nätverk är att alla ska kunna delta, tycka och diskutera.