BMW M5 4WD
© Text & Photo by MarcusCarBlogg - ChrizPhotography.se
Jag kan tänka mig att nya M5 är riktigt rolig att köra, särskilt nu med 4-hjulsdrift. Hoppas man stöter på någon som tagit sitt förnuft till fånga och anammat ett rejält helsystem så tonerna från V8:an får flöda fritt, ha ha. Vi är helt överens om att Frozen Red är det rätta valet i kombination med "BMW Individual Shadow Line" och den ljusa interiören. Det känns lite som det funnits ett glapp under ett antal år, senast en "M5" riktigt symboliserade "Sport" va i mitten av 90-talet med den raka 3.8 sexan, de riktiga sportstolarna, Nürburgring package, med mera.. De sista E34 bilarna med 6 växlad manuell låda blev riktiga legender. MEN, det är inget snack om att BMW äntligen hittat tillbaka till koncept då M5 en gång för alla satte konkurrenterna på plats. När vi nu står och dreglar förtjusta över återkomsten och läser om fakta och utrustning blir jag alldeles varm inombords som en nyförälskelse. Inte nog med att det är ett tekniskt mästerverk, det finns urkopplingsbar 4WD, M Carbon Keramiska Bromsar, M Säkerhetsbälten, med mera.. Så till det oundvikliga, priset, 1 666 800 kronor, men det är nästan att det saknar betydelse när man väl sitter här bakom ratten. Utan att överdiva, trots min unga ålder har jag hunnit "uppleva" många bilar, men detta är nog bland det mest sofistikerade jag varit med om. Hade jag haft möjligheten att införskaffa just DETTA exemplar hade jag slagit till utan tvekan! Någon som håller med mig?
Delta gärna i samtalet, låt oss höra dina tankar och reflektioner. Följ direktlänken till denna Facebook-post och bidra till en intressant dialog. Varje kommentar är varmt välkommen där du framför kunskap och erfarenhet relaterat till ämnet/inlägget. Hela tjusningen med ett digitalt nätverk är att alla ska kunna delta, tycka och diskutera.